ZwangerFit @ HipFitMam

Trainingen voor alle sporty Mama's in spé

ZwangerFit bij HipFitMam, energiek en verantwoord!

Lekker sporten tijdens je zwangerschap is superfijn! Het geeft energie, zorgt voor een optimale voorbereiding op je bevalling en geeft een voorsprong op je herstel nadien.

Ik ga je helpen je motivatie te behouden met afwisselende trainingen en leer je vanalles over je lichaam om klachten (zoveel mogelijk) te voorkomen! 

Trainingen zijn inclusief coachingsavonden.


 Gun jezelf de tijd en investering om deze periode goed voor jezelf en je kindje te zorgen.


 

Waarom sporten tijdens je zwangerschap?

- Minder kans op klachten tijdens je zwangerschap.

- Minder kans op complicaties bij de bevalling.

- Een beter en sneller herstel nadien.

- Een slimmer kindje (Bewezen!).

- Een beter werkende placenta.

Waarom ZwangerFit®  bij HipFitMam?

- Altijd onder begeleiding van een fysiotherapeut 

Enthousiaste, energieke trainingen die je helpen discipline te houden. - Je leert een goede houding aan te nemen.

- Je leert goed je ademhaling te gebruiken om te ontspannen en meer kracht te kunnen geven.

- Je leert je bewust te worden van je bekkenbodem.

- Je krijgt 4 coachingsavonden gratis!

Wat kost ZwangerFit® bij HipFitMam?

- Je investeert €45,- per maand voor 1x trainen per week.

(De zorgverzekeraar verzekerd vaak veel! Check je eigen verzekering. )

- Liever 2x? Dat kan uiteraard uit. Je betaalt dan €60,-

Ik wilde tijdens mijn zwangerschap op een verantwoorde manier sportief bezig blijven. Ik zocht wat er zoal in de buurt te doen was, want het liefst fiets ik er heen. In Suzan van HipFitMam vond ik een enthousiaste, kundige en betrokken dame, die mij met afwisselende trainingen elke keer weer opzweept om mijzelf fysiek zo goed mogelijk voor te bereiden op de tijd die komen gaat.

Eva

ZwangerFit, verantwoord fysiek voorbereiden

Hoe ziet een les ZwangerFit® bij HipFitMam eruit?

Tijdens een training is ongeveer 50min actief en 10 min inactief. De lessen zijn zeer gevarieerd en zullen zowel in- als outdoor plaats vinden. Fanatiek en Fun staat hoog in het vaandel.  

Kort gezegd bestaat een training uit: 

  • Warming-up, 
  • deel kracht en uithoudingsvermogen en 
  • een ontspanning- dan wel ademhalingsoefening. 

Zolang het niet met bakken uit de lucht komt, doen we de warming-up, loopvormen en soms wat kracht-uithoudingsvermogenoefeningen buiten bij de locaties. 

Na de warming-up en/of loopvormen volgt een uitdagende, maar naar eigen kunnen aan te passen krachttraining. De vorm is altijd anders! Wat ik zoal gebruik en doe;

  • oefeningen met een dynaband, (gewichts)ballen, ballonnen
  • oefeningen in duo's dan wel teams
  • oefeningen met je eigen lichaams gewicht
  • circuittraining/ bootcamp
  • oefeningen op een matje
  • .... 
Als een rode draad door de training loopt de aandacht voor de bekkenbodem, je houding tijdens de oefeningen en correct gebruik van je ademhaling en lichaam wanneer je kracht moet zetten. Soms wordt hier echt een moment voor genomen voor wat extra uitleg maar altijd zit het ook standaard in een oefening; een goede uitgangshouding bepaalt bijvoorbeeld een groot deel van het effect van de oefening!
Gebruik je je lichaam en ademhaling tijdens het sporten goed, dan ga je het ook in je dagelijks leven beter en netter doen en heb je bewezen minder kans op klachten en blessures!

De ontspanning aan het einde van de training vind ik erg belangrijk! Door regelmatig ontspanningsoefeningen te doen, leer je hoe je kunt ontspannen ondanks aanwezigheid van  andere 'prikkels'. Prikkels zijn bijvoorbeeld geluid, to-do-lijstjes in je hoofd maar ook pijn! Hoe beter je je kunt focussen op bijvoorbeeld je ademhaling in  ontspannen toestand, hoe beter je dat ook tijdens je bevalling kunt. Dit beïnvloed de voortgang van de bevalling natuurlijk positief! En even bewust ontspannen is ook gewoon heel erg fijn ;-)