MamaSuperFit @ HipFitMam

Voor moeders die wel van een uitdaging houden!

MamaSuperFit

MamaSuperFIt is een intensieve training die jou steeds weer uitdaagt het beste van jezelf te laten zien! Met een fysiotherapeut zorg jij, samen met andere positieve mama's, dat je werkt aan het krijgen van een fitter en sterker lijf. Zo heb je minder kans op klachten van je lichaam in deze pittige periode.

MamaSuperFit daagt je uit om het beste uit jezelf te halen. Want als je fit bent, voel je je lekkerder en kun je veel meer aan!

Mentaal en fysiek ben en blijf je zo in topconditie en die energie kunnen we als vrouw en moeder wel gebruiken! 


Wauw! Het is een pittige workout waarin er in lekker tempo wordt afgewisseld van oefeningen waardoor de tijd vliegt! Doordat je het samen met andere sporty mama's doet blijk je meer te kunnen dan je dacht! Na inspanning komt ontspanning en door die oefening ga ik heerlijk relaxed naar huis. 

Nina

Hoe ziet een MamaSuperFit-training eruit?

Tijdens een training is ongeveer 50min actief en 10 min inactief. De lessen zijn zeer gevarieerd en zullen zowel in- als outdoor plaats vinden.

Kort gezegd bestaat een training uit:
  • Warming-up,
  • deel kracht en uithoudingsvermogen en
  • een ontspanning- dan wel ademhalingsoefening.

Zolang het niet met bakken uit de lucht komt, doen we de warming-up, loopvormen en soms wat kracht-uithoudingsvermogenoefeningen buiten bij de locaties.

Na de warming-up en/of loopvormen volgt een uitdagende, maar naar eigen kunnen aan te passen krachttraining. De vorm is altijd anders! Wat ik zoal gebruik en doe;

  • oefeningen met een dynaband, (gewichts)ballen, ballonnen
  • oefeningen in duo's dan wel teams
  • oefeningen met je eigen lichaamsgewicht
  • circuittraining/ bootcamp
  • oefeningen op een matje
  • ....

Netjes opbouwen is het moeilijkst wat er is maar daar ga ik je bij helpen!

Want als je er iets niet bij kunt hebben zijn het klachten. Deze kunnen ontstaan door over- dan wel verkeerd belasten. Doordat je onder begeleiding van een fysiotherapeut traint worden zaken als diastase, buikdrukopvang, herstel functie bekkenbodem maar ook opbouw van kracht en energie heel bewust meegenomen en vormen de rode draad in de training.

Vaak is het ook erg fijn weer even iets voor jezelf te hebben naast de zorg voor je kindje en de dagelijkse gang van zaken nog voor je verlof voorbij is.


Gebruik je je lichaam en ademhaling tijdens het sporten goed, dan ga je het ook in je dagelijks leven beter en netter doen en heb je bewezen minder kans op klachten en blessures!

De ontspanning aan het einde van de training vind ik erg belangrijk! Door regelmatig ontspanningsoefeningen te doen, leer je hoe je kunt ontspannen ondanks aanwezigheid van andere 'prikkels'. Prikkels zijn bijvoorbeeld geluid, to-do-lijstjes in je hoofd maar ook pijn! Hoe beter je je kunt focussen op bijvoorbeeld je ademhaling in ontspannen toestand, hoe beter je dat ook tijdens je bevalling kunt. Dit beïnvloed de voortgang van de bevalling natuurlijk positief! En even bewust ontspannen is ook gewoon heel erg fijn ;-)