MamaFit @ HipFitMam

Voor optimaal herstel na je bevalling

Balans @ hipfitmam

Dit is misschien wel de allerbelangrijkste fase van trainen rondom je bevalling. 

Ik ga je helpen weer netjes en verantwoord op te bouwen na je bevalling zodat je je snel weer fit en energiek voelt, klachtenvrij bent en blijft! 

Gun jezelf de tijd en investering om deze periode een super basis te leggen waar je echt de rest van je leven wat aan hebt! 


Inclusief coaching over optimaal krachtsopbouw van je kindje en eigen herstel door optimaal verzorgen, tillen en dragen. 

Na mijn bevalling wilde ik graag weer snel sporten. Vanwege mijn bekkenbodem klachten zocht ik iets waar je goed begeleid wordt in 'de wederopbouw', maar waar ik ook mijn energie in kwijt kon. Dit, en een hoop gezelligheid heb ik gevonden bij HipFitMam!

Chantal

Hoe ziet een MamaFit-training eruit?

Tijdens een training is ongeveer 50min actief en 10 min inactief. De lessen zijn zeer gevarieerd en zullen zowel in- als outdoor plaats vinden.

Kort gezegd bestaat een training uit:
  • Warming-up,
  • deel kracht en uithoudingsvermogen en
  • een ontspanning- dan wel ademhalingsoefening.

Zolang het niet met bakken uit de lucht komt, doen we de warming-up, loopvormen en soms wat kracht-uithoudingsvermogenoefeningen buiten bij de locaties.

Na de warming-up en/of loopvormen volgt een uitdagende, maar naar eigen kunnen aan te passen krachttraining. De vorm is altijd anders! Wat ik zoal gebruik en doe;

  • oefeningen met een dynaband, (gewichts)ballen, ballonnen
  • oefeningen in duo's dan wel teams
  • oefeningen met je eigen lichaamsgewicht
  • circuittraining/ bootcamp
  • oefeningen op een matje
  • ....

Netjes opbouwen is het moeilijkst wat er is maar daar ga ik je bij helpen!

Want als je er iets niet bij kunt hebben zijn het klachten. Deze kunnen ontstaan door over- dan wel verkeerd belasten. Doordat je onder begeleiding van een fysiotherapeut traint worden zaken als diastase, buikdrukopvang, herstel functie bekkenbodem maar ook opbouw van kracht en energie heel bewust meegenomen en vormen de rode draad in de training. 

Vaak is het ook erg fijn weer even iets voor jezelf te hebben naast de zorg voor je kindje en de dagelijkse gang van zaken nog voor je verlof voorbij is. 

Gebruik je je lichaam en ademhaling tijdens het sporten goed, dan ga je het ook in je dagelijks leven beter en netter doen en heb je bewezen minder kans op klachten en blessures!

De ontspanning aan het einde van de training vind ik erg belangrijk! Door regelmatig ontspanningsoefeningen te doen, leer je hoe je kunt ontspannen ondanks aanwezigheid van andere 'prikkels'. Prikkels zijn bijvoorbeeld geluid, to-do-lijstjes in je hoofd maar ook pijn! Hoe beter je je kunt focussen op bijvoorbeeld je ademhaling in ontspannen toestand, hoe beter je dat ook tijdens je bevalling kunt. Dit beïnvloed de voortgang van de bevalling natuurlijk positief! En even bewust ontspannen is ook gewoon heel erg fijn ;-)