arrow_drop_up arrow_drop_down

Hoe-Wat-Waar-Wanneer

Algemene informatie over de trainingen bij HipFitMam

Alle info over de trainingen bij HipFitMam


Hoe ziet een les eruit?

Het belangrijkst: De training biedt differentiaties zodat iedereen op haar eigen niveau kan trainen! 

In verband met de maatregelen van het RIVM zijn er uiteraard wijzigingen in hoe we een en ander doen. Zie daarvoor de pagina over Corona. Tijdens de training komen altijd de volgende onderdelen aan de orde (wisselend in duur en soms dwars door elkaar):

1.     Uithoudingsvermogen. Dit kan een training op muziek zijn (geen ingewikkelde choreo’s hoor :-) ), maar ook vlotte krachtsoefeningen.

2.     Kracht uithoudingsvermogen waarin als een rode draad altijd een goede uitgangshouding en optimaal gebruik van je ademhaling terug zal komen. Zo leer je simpel hoe je, ook in je dagelijkse leven, je lichaam optimaal gebruikt. 

3.     We sluiten altijd af met een ontspanningsoefening. Gewoon omdat je dat af en toe verdient niets te doen en mocht je niet zo goed kunnen ontspannen, dat je dat op deze manier leert. Het geeft je een groot voordeel bij je bevalling maar ook in je momslife! Door te leren loslaten en ontspannen kun je bewezen beter focussen en ontspannen in je dagelijks leven. Deze kun je in tijden waarin wat korter wordt getraind ivm CoronaMaatregels online volgen.

 

 


Tijden en locatie:

Op maandag wordt er in Orden door Anouk getraind om 19.00, 19.45 en 20.30 aan de Berghuizerweg (Victoria Boys).

Op donderdag geeft Suzan de trainingen om 19.00, 19.45 en 20.30 aan de Canadalaan 11 (MAM's).

 

 

Dit zijn de starttijden van de training.  Je bent 5 minuten voor tijd welkom en de vraag niet te blijven hangen nadien om contacten zoveel mogelijk te vermijden.

Mocht je een keer niet kunnen op jouw vaste tijd is er de mogelijkheid in te halen in een andere groep binnen dezelfde maand. Je kunt inloggen via SuperSaas (info krijg je van je trainster).

Ga je langer dan 1 week op vakantie? Laat het weten, ik compenseer de weken na je eerste week. (Ook bij ziekte of bijzonderheden. In overleg is veel mogelijk.)

 

Kleding:

Trek meerdere laagjes over elkaar aan zodat je je aan kunt passen aan de temperatuur.

Naast het actieve gedeelte hebben we ook weleens een deel met wat rustiger (niet per definitie makkelijker ;-) ). Daarbij is het prettig dat je lekker een vestje of shirt met lange mouwen aan kunt trekken. 


 

Meenemen:

Neem een eigen matje/vuiliszak/picknickkleed mee, 2 gevulde bidons die dienen als gewicht (naast vocht :-) )  en een dynaband. Heb je een eigen (pilates)bal, dan is dit een pre. Geen dynaband? We hebben een voorraadje in gekocht dus die kun je direct bij ons kopen. Je kunt een trainingssetje met een pilates-bal en dynaband kopen voor 20,- en een dynaband is 15,-.

Last van een lage bloeddruk / problemen met suiker Neem in deze tijden je eigen dropjes/dextro/banaan mee.

Op beide dagen is het mogelijk gebruik te maken van een toilet dat volgens de maatregelen wordt schoongehouden en waar desinfectie aanwezig is. 

 

Betaling:

Betaling gaat middels auto incasso. Je ontvangt een nota welke je kunt indienen bij je zorgverzekering. 


Je investering in jezelf:

     

Soort training

1x per week

2x per week

ZwangerFit/MamaFit/CoreUPGRADE

(tot 3mnd pp)*

45,-

60,-

MamaSuperFit

(na 3mnd MamaFit na het volgen van ZwangerFit)*

38,50

50,-

Online trainen (naast fysieke training)
check hipfitmam.nl/2020 voor info
10,-10,-

* pp= post partum = na je bevalling. Vanaf 3 maanden trainen na je bevalling geldt het MamaSuperFit-tarief. Omdat ik het zo waardeer dat je bij ons bent blijven trainen, ook na de ZwangerFit! 

Rondom je zwangerschap vergoedt de zorgverzekeraar vaak een deel van de kosten. 


Opzegtermijn:

Je start altijd met een periode van 2 maanden sporten. Reden hiervoor is dat bewezen is dat je echt iets op heb gebouwd na 6-8 weken en ik dus denk dat je het die periode in ieder geval moet geven! Na die periode begint het natuurlijk pas echt en heb je vast de smaak te pakken ;-)

Vervolgens kun je per maand opzeggen (wel graag 2 weken voor start nieuwe maand). Voor de zwangeren geldt dat je abonnement uiteraard stopt op het moment dat je bevalt. Ik ben groot voorstander van sporten tot het eind; of dit nu 42 weken of 37 weken is. Mocht je dan halverwege de maand bevallen neem je de betaalde keren gewoon mee naar de MamaFit groep of je krijgt ze terugbetaald.

 


Groepsapp en nieuwsbrief:

Ik maak een groepsapp aan om zodoende bijzonderheden, ‘oefeningen-‘ of ‘adviezen van de week’, eventueel gemaakt fotootjes ed en vragen in kwijt te kunnen.


Beeldmateriaal

 Af en toe wordt er tijdens de training beeldmateriaal gemaakt voor social media dan wel de site. Liever niet? Geen probleem. Laat het gerust weten. Taggen zullen we nooit en we zullen het op het moment dat het zou gebeuren ook altijd nogmaals vragen.