arrow_drop_up arrow_drop_down

Hoe-Wat-Waar-Wanneer

Algemene informatie over de trainingen bij HipFitMam

Alle info over de trainingen bij HipFitMam


Hoe ziet een les eruit?

Het belangrijkst: De training biedt differentiaties zodat iedereen op haar eigen niveau kan trainen! 

In verband met de maatregelen van het RIVM zijn er wat wijzigingen in wat we binnen en buiten doen. Zie daarvoor het kopje Locatie. Tijdens de training komen altijd de volgende onderdelen aan de orde (wisselend in duur en soms dwars door elkaar):

1.     Uithoudingsvermogen. Dit kunnen bijv loopoefeningen zijn, bewegen op muziek (geen ingewikkelde choreo’s hoor :-) ). Het liefst doe ik dit buiten maar mocht het (echt) regenen dan blijven we binnen. 

2.     Kracht uithoudingsvermogen waarin als een rode draad altijd een goede uitgangshouding en optimaal gebruik van je ademhaling terug zal komen. Zo leer je simpel hoe je, ook in je dagelijkse leven, je lichaam optimaal gebruikt. 

3.     We sluiten altijd af met een ontspanningsoefening. Gewoon omdat je dat af en toe verdient niets te doen en mocht je niet zo goed kunnen ontspannen, dat je dat op deze manier leert. Het geeft je een groot voordeel bij je bevalling maar ook in je momslife! Door te leren loslaten en ontspannen kun je bewezen beter focussen en ontspannen in je dagelijks leven.

 

 

Locatie van de trainingen:

De trainingen vinden op maandag plaats op het terrein van in Victoria Boys aan de Berghuizerweg 153 in Apeldoorn. Momenteel trainen we uiteraard met de richtlijnen van het RIVM en trainen we buiten. Ook de ontspanning doen we nu dus buiten. Je kunt gewoon het terrein oprijden/-fietsen en aan het eind van de ‘oprijlaan’ parkeren. Je fiets kun je kwijt in de fietsenstalling of aan het eind van de oprijlaan plaatsen. De voetballers zullen normaliter ook training hebben dus zo mogelijk is het een gezellig komen en gaan. Er is een toiletmogelijkheid bij kleedkamer 1, die is wel een eindje van de trainingsplek dus ik adviseer je of vooraf te gaan dan wel nadien. 

Op Maandag geeft Anouk de trainingen.

 

De trainingen op de donderdag vinden plaats op de locatie van MAM’s kinderopvang aan de Canadalaan 11 (een straat naast het oranjepark in de stad). Momenteel trainen we uiteraard met de richtlijnen van het RIVM en trainen we buiten. Op donderdag hebben we wel een binnenlocatie waar je je spullen neer kunt leggen en we eventueel de ontspanningsoefening binnen kunnen doen.  Je kunt aan de weg en op het ‘ pleintje’ voor het gebouw gratis parkeren. Op donderdag geef ik de trainingen. Je hebt binnen een toiletmogelijkheid. 


Tijden en locatie:

Maandag: 19.10 en 20.15 aan de Berghuizerweg 153 (boven, links in clubgebouw Victoria Boys) 

Donderdag: 19.10  en 20.15 aan de Canadalaan 11 (locatie MAM’s centrum)

Beide tijden, beide dagen gemengde groepen ZwangerFit en MamaFit.

 

Dit zijn de starttijden van de training.  Je bent 5 minuten voor tijd altijd welkom!

Mocht je een keer niet kunnen op jouw vaste tijd is er de mogelijkheid in te halen in een andere groep binnen dezelfde maand. Je kunt inloggen via een google spreadsheet zodat je altijd je voorkeur op kunt geven en eventueel kunt wijzigen. Wijzigen graag uiterlijk voor 15.00 de dag zelf. Ga je langer dan 1 week op vakantie? Laat het weten, ik compenseer de weken na je eerste week. (Ook bij ziekte of mogelijk bijzonderheden. In overleg is veel mogelijk.)

 

Kleding:

Trek meerdere laagjes over elkaar aan ivm het buitengedeelte en binnengedeelte. Handschoentjes ter bescherming van je handen (en evt kou). Indien je hebt mag je je eigen (hardloop)lichtjes meenemen wanneer we in het donker trainen.

Naast het actieve gedeelte hebben we ook altijd een ontspanningsgedeelte aan het eind (laatste 5-10 minuten). Daarbij is het prettig dat je lekker een vestje of shirt met lange mouwen aan kunt trekken. 

Neem een (grote) handdoek mee voor op het matje en 2 gevulde bidons die dienen als gewicht (naast vocht :-) ).

 

Meenemen:

Graag 2 gevulde bidons mee en een matje dan wel grote vuilniszak waar je op kunt liggen/zitten. Indien je hebt een dynaband meenemen, zo niet kun je die van ons lenen (wassen we na gebruik). Er is geen desinfectie aanwezig dus indien gewenst graag zelf meenemen evenals dropjes/dextro bij lage bloeddruk / problemen met suiker, anti-muggenspul.  

 

Betaling:

Betaling gaat middels auto incasso. Je ontvangt indien gewenst een nota welke je kunt indienen bij je zorgverzekering. 


Je investering in jezelf:

     

Soort training

1x per week

2x per week

ZwangerFit/MamaFit (tot 3mnd pp)*

45,-

60,-

MamaSuperFit (na 3mnd MamaFit )*

38,50

50,-

Online trainen (naast fysieke training)
check hipfitmam.nl/2020 voor info
10,-10,-

* pp= post partum = na je bevalling. Vanaf 3 maanden trainen na je bevalling geldt het MamaSuperFit-tarief. Omdat ik het zo waardeer dat je bij ons bent blijven trainen! 

Rondom je zwangerschap vergoedt de zorgverzekeraar vaak een deel van de kosten. 

Opzegtermijn:

Je start altijd met een periode van 2 maanden sporten. Reden hiervoor is dat bewezen is dat je echt iets op heb gebouwd na 6-8 weken en ik dus denk dat je het die periode in ieder geval moet geven! Na die periode begint het natuurlijk pas echt en heb je vast de smaak te pakken ;-)

Vervolgens kun je per maand opzeggen. Voor de zwangeren geldt dat je abonnement uiteraard stopt op het moment dat je bevalt. Ik ben groot voorstander van sporten tot het eind; of dit nu 42 weken of 37 weken is. Mocht je dan halverwege de maand bevallen neem je de betaalde keren gewoon mee naar de MamaFit groep of je krijgt ze terugbetaald.

 


Groepsapp en nieuwsbrief:

Ik maak een groepsapp aan om zodoende bijzonderheden, ‘oefeningen-‘ of ‘adviezen van de week’, eventueel gemaakt fotootjes ed en vragen in kwijt te kunnen. Daarnaast stuur ik ongeveer 1 keer per kwartaal een nieuwsbrief met linkjes naar interessante filmpjes en artikelen van mij voor meer informatie over je zwangerschap, sporten, mombitious en de MamaSpagaat. Hier kun je jezelf voor aanmelden via: www.hipfitmam.nl (doorscrollen naar onderen).